2013年6月9日 星期日

呼籲同性戀基督徒站出來  出櫃同志牧師 信仰神忠於己


 ■歐陽文風來港參與由本港同志教會主辦的激揚Amplify會議。李家皓攝


 ■歐陽文風在吉隆坡與美籍非裔伴侶舉行婚宴,遭當地政府阻撓,當地大學也不願聘他執教。被訪者提供圖片


歐陽文風與其美籍非裔伴侶在吉隆坡舉行婚宴,親友亦有出席。被訪者提供圖片


 【本報訊】有人形容遇上所愛,而對方又剛巧愛上了你,難度猶如中六合彩,偏偏上天就是很愛歐陽文風,給他兩次機會;前妻是女子,現任是男兒,歐陽文風在兩 段婚姻間「出櫃」,成為大馬首位出櫃名人兼基督教牧師,由自身經驗領略到同志平權與異性戀者幸福攸關,最近來港鼓勵同志出櫃,「因為社會壓力,(同性戀 者)進入咗異性戀婚姻……好似我嘅case,嘥咗一個女子九年嘅青春,呢個係冇必要嘅犧牲嚟」。
記者:張嘉雯

歐陽文風1970年 生於關丹,12歲立志當牧師,從小教會的教導令有同性戀傾向的他自覺罪孽深重,直至遇上後來的太太,他決心「改過」。歐陽文風形容前妻清秀脫俗,猶如愛情 小說的女主角,首次約會,就坦承過去的戀愛經驗,「我同佢講,我曾經同男子有過性關係,不過我知道呢個係錯嘅,我願意改過,問佢願唔願意陪我行呢啲路,陪 我改」。

前妻力撐「做番自己」

1996年,他26歲,與太太結婚,二人後來一起到美國留學,「我哋關係其實幾好㗎,我哋每年12月31號,都會坐低傾吓,反省吓我哋嘅愛情生活、感情關 係,檢討吓點樣improve個relationship。佢唔止一次同我講,覺得我哋係好朋友、係好知己、係soulmate,但我唔似係佢丈夫」。
歐陽文風對妻子的敏銳吃了一驚,「佢話:『你唔鍾意主動抱我,唔會主動嚟kiss我』,佢咁講我就好內疚,就抱佢多啲kiss佢多啲,不過兩、三個月之後我就忘記喇,因為呢個唔係我本性嘛」。

2002年,他終於跟太太坦白,「我同佢講,我應該係gay,佢話『我知道你係』,其實佢結婚之後都知道㗎喇,只係等我開口」。當時他在大馬寫政治評論,甚有名氣,擔心未來的路,「咁我就好驚啦,應該點算呢?佢話冇話點算嘅,人生一次,咪做番自己囉」。

「佢同我講,『你識嘅男朋友,帶番嚟畀我睇,因為你唔識睇人』」。05年二人離婚,翌年他在大馬出書,剖白性傾向,前妻為他寫序,「佢祝福我,仲寫話『我同佢生活一齊九年喇,如果任何人要批評佢,我比任何人都更有資格,不過我知道佢係一個好人』」。

他感到內疚,也對爭取同志平權有了一番新感受,「呢樣嘢唔單係為咗同性戀者,係為咗異性戀者,因為好多同性戀者害怕行出嚟,因為社會壓力,進入咗異性戀婚姻,咁另一半都得唔到幸福,呢個係冇必要嘅犧牲嚟」。

他認為問題在中國人社會更嚴重,「好多中國人家庭得一個仔,一定要佢結婚,好多女子知道丈夫唔夠熱情,不過唔知道乜嘢原因,仲以為自己唔夠好、唔夠靚,自己埋怨自己,事實上根本唔係佢嘅問題;女同性戀者仲慘,丈夫講做愛,好難拒絕,好多女同性戀者話,好似俾人強姦」。

歐 陽文風擁有波士頓大學神學博士學位,正在紐約市立大學修讀社會學博士,並執教社會學和性別研究,亦是紐約大都會社區教會教會(Metropolitan Community Church)牧師,他鼓勵基督徒同性戀者站出來,讓人認識同志真實一面。

沒有留言:

張貼留言